Trendy w branży dziecięcej 2020-2021

Kolejne miesiące przyniosą producentom z branży dziecięcej wzrosty sprzedaży w obszarze e-commerce. Według ekspertów rynek produktów dla dzieci będzie rosnąć do 2021 roku w tempie 4-5 proc. rocznie. Odpowiemy na kluczowe pytanie: w jakim kierunku zmierzają preferencje konsumentów?

Zabawki
Rynek zabawek wzrósł w roku 2019 w porównaniu z 2018 o około 5%. Wzrost w kanale sprzedaży tradycyjnej wyniósł ponad 2%, zaś w segmencie e-commerce – ponad 8%. Całkowitą wartość segmentu zabawek dla dzieci szacuje się na około 5,5 mld zł. Według raportu platformy MAM, aż 60 proc. konsumentów wydaje miesięcznie na zabawki do 300 zł.
Według badań firmy RMD Research monitorującej od kilku lat sprzedaż produktów dla dzieci w sieciach wielkopowierzchniowych, specjalistycznych sklepach z zabawkami oraz w e-commerce podaje, że w 2019 roku liderem rynku pozostawała firma LEGO Group, która uzyskała wartościowy udział sprzedaży na poziomie 11%, największy spośród wszystkich producentów. Na kolejnym miejscu są marki własne oraz Mattel – wicelider rynku, z udziałem wynoszącym 7%.
Świadomość rodziców rośnie, dlatego w najbliższych miesiącach będziemy obserwować popularyzację produktów edukacyjnych, wspierających rozwój wyobraźni i kreatywności dzieci. Aż 42 proc. ankietowanych wybierających prezenty świąteczne dla dzieci deklarowało w listopadzie 2019 roku zainteresowanie zabawkami edukacyjnymi. Zyskają także zabawki zachęcające do aktywności fizycznej ze względu na wciąż rosnący problem otyłości wśród dzieci.

Odzież chętniej kupowana w sklepach internetowych
Największym segmentem rynku produktów dla dzieci pozostaje odzież dziecięca, generująca prawie 1/3 sprzedaży całego rynku, a doliczając do tego obuwie – blisko połowę. Według ekspertów odzież pozostanie segmentem, który w kolejnych latach będzie rozwijać się najbardziej dynamicznie, zwłaszcza w kierunku sprzedaży online. Zakaz handlu w niedzielę i możliwość zwrotów wpływają na większe zainteresowania e-zakupami. Aktualna sytuacja w kraju prawie całkowicie ograniczyła sprzedaż do sklepów internetowych. Zgodnie z wynikami badania „E-commerce w Polsce 2019” zrealizowanego przez Gemius, kupujący online w 2019 roku stanowili już 62 proc.
Na rozwój segmentu odzieży dziecięcej, zwłaszcza w obszarze online, znaczący wpływ będą miały nadal media społecznościowe. W dzisiejszych czasach to influencerzy wyznaczają trendy i stają się autorytetami dla wielu osób. Rodzice chętnie udostępniają zdjęcia swoich dzieci na profilach w mediach społecznościowych, czerpią inspiracje obserwując innych i dzielą się spostrzeżeniami na temat konkretnych produktów. Rozwój influencer marketingu w obszarze branży dziecięcej będzie bez wątpienia w kolejnych miesiącach czynnikiem wspierającym sprzedaż.

EKO
Rodzice coraz chętniej decydują się na zakup produktów polskich marek, wspierając rozwój krajowej gospodarki. Rośnie także świadomość konsumentów odnośnie jakości i bezpieczeństwa produktów. Zwracają szczególną uwagę na wzornictwo, pochodzenie materiałów oraz dodatkowe walory. Rośnie zainteresowanie odzieżą ekologiczną: ubrania produkowane z biobawełny oraz z eko-nadrukami.

Źródło: https://retailmarketexperts.com/aktualnosci/rynek-produktow-dla-dzieci-w-2019-roku/
https://www.rp.pl/Analizy-Rzeczpospolitej/305239875-Rynek-produktow--dla-dzieci-wart-miliardy.html

Zobacz również

Content marketing w branży dziecięcej

Branża dziecięca to konkurencyjny, ale i niezwykle atrakcyjny sektor, w którym jak w żadnej innej branży tak łatwo nie gra…

Bezpiecznie spędzaj czas w domu i pomagaj dzieciom z Komitetem Ochrony Praw Dziecka!

Wraz z laureatami konkursu „Świat Przyjazny Dziecku” KOPD uruchamia akcje, w których można nabyć zabawki edukacyjne, układanki i gry i…

#działamyrazem Bon Bon Kids

Wspieramy polskie marki! W ramach akcji #wpieramy #zostańwdomu #działajonline przedstawiamy markę Bon Bon Kids stworzoną z miłości do dzieci. W…
Newsletter

Bądź na bieżąco