Content marketing w branży dziecięcej

Branża dziecięca to konkurencyjny, ale i niezwykle atrakcyjny sektor, w którym jak w żadnej innej branży tak łatwo nie gra się na emocjach grupy docelowej. Właściciele firm powinni wiedzieć jak reklamować swoje produkty w sieci oraz jakie są najskuteczniejsze formy budowania sprzedaży. Skuteczny marketingu jest kluczem do sukcesu.

 

Blisko 60% sprzedaży internetowej w branży dziecięcej realizowanych jest poprzez wcześniejsze wyszukiwanie produktów w Google. Media społecznościowe typu Facebook i Instagram stanowią równie istotne źródła dotarcia do potencjalnych Klientów. Niezwykle ważne, jest aby nie ograniczać komunikacji do opisów produktów i cen. Pozornie nieopłacalna aktywności takie jak treści dotyczące wyprawki dla niemowląt, czy porady dla przyszłych rodziców mogą czynić cuda sprzedażowe.

 

Tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorców to Content Marketing. Nie polega on tylko na tworzeniu treści, ale przede wszystkim na zrozumieniu klienta i zawieraniu długoterminowych relacji w celu zdobycia zaufania i lojalności. Treści mogą przybierać różną formę – artykułów, filmików, webinariów, prezentacji multimedialnych, wykresów lub grafik.

Skuteczny content marketing

 

Tworzenie strategii powinno rozpocząć się od jej zaplanowania. Następnie przechodzi się do realizacji, czyli produkcji treści. Kolejnym etapem jest ich dystrybucja, a na końcu analiza i optymalizacja.

1. Planowanie strategii

Kampania content marketingowa, aby była efektywna, musi mieć konkretnie sprecyzowane cele takie jak np. budowanie świadomości marki, kreowanie określonego wizerunku, budowanie pozycji eksperta w branży, pozyskiwanie nowych klientów, czy rozwój relacji z klientami. W kolejnym kroku należy stworzyć cele szczegółowe np.:

• zwiększenie ruchu na blogu,
• zaangażowanie klientów,
• generowanie leadów,
• zwiększenie liczby zapisów do newslettera,
• zwiększenie liczby subskrybentów na firmowym kanale YouTube.

W kolejnym etapie tworzenia planu należy zdefiniować grupę docelową i ustalić rodzaj treści najskuteczniejszych do osiągnięcia założonego celu. Istotne jest też zaplanowanie sposobu, miejsca oraz częstotliwości dystrybucji stworzonego contentu oraz dobór odpowiednich narzędzi do końcowej analizy.

Ciekawostka: Aktualizowany o nowe treści blog jest jedną z najtańszych i najbardziej efektywnych form content marketingu. Odpowiednio dobrane tematy i dobrze opracowana treść podniosą obecność serwisu w wyszukiwarce Google. Działania łączące content marketing z SEO mogą zajmować sporą ilość czasu, jednak umiejętne ich zastosowanie sprawia, że przynoszą długotrwałe efekty.

2. Tworzenie treści

W zależności od budżetu, dyspozycyjności i preferowanej formy pracy można przygotowywać treści samodzielnie, przy wsparciu zespołu, zatrudniając copywritera lub zlecając projekty na zewnątrz. Na rynku jest wiele firm outsourcingowych oferujących takie usługi.

3. Dystrybucja

Media społecznościowe to jedno z najlepszych miejsc do dystrybucji contentu. Możesz wybrać odpowiedni kanał dla Twojego biznesu np. Linkedin skierowany do klientów B2B, Instagram do publikacji zdjęć produktów użytkowanych przez klientów indywidualnych, Snapchat jeśli chcesz dotrzeć do młodzieży szkolnej.

4. Analiza i optymalizacja

Bardzo ważne jest dokładne sprawdzenie, które treści niosą się najlepiej oraz czy użytkownicy czytają/oglądają je do końca. Pomoże to wprowadzić ulepszenia lub zrezygnować z przepalania budżetu.

Podsumowanie

 

Content marketing pozwala na uzyskanie trzykrotnie większej liczby leadów w porównaniu do działań tradycyjnego marketingu. Według ContentStream użytkownik, zanim zdecyduje się na zakup konkretnego produktu, korzysta z 11 różnych źródeł w celu zdobycia informacji. Szczególnie w branży dziecięcej, w końcu każdy rodzic w trosce o swoje dziecko jest dociekliwym klientem, dokładnie czyta o produkcie i porównuje go do konkurencyjnej oferty.
Dzięki content marketingowi możliwe jest budowanie relacji z klientem poprzez treści, których właśnie poszukuje. 82 proc. konsumentów, po zetknięciu się z treściami content marketingowymi, bardziej pozytywnie postrzega markę.

Źródła:

https://traffictrends.pl/zwiekszamy-sprzedaz-w-branzy-dzieciecej/
https://www.eactive.pl/blog-o-seo/co-to-jest-content-marketing-i-jakie-oferuje-korzysci/

Zobacz również

Zmiana terminu wydarzenia

Od 10 lat jako IC Events zajmujemy się się tworzeniem eventów szytych na miarę. Za nadrzędny cel stawiamy satysfakcję wszystkich…

Bezpiecznie spędzaj czas w domu i pomagaj dzieciom z Komitetem Ochrony Praw Dziecka!

Wraz z laureatami konkursu „Świat Przyjazny Dziecku” KOPD uruchamia akcje, w których można nabyć zabawki edukacyjne, układanki i gry i…

#działamyrazem Bon Bon Kids

Wspieramy polskie marki! W ramach akcji #wpieramy #zostańwdomu #działajonline przedstawiamy markę Bon Bon Kids stworzoną z miłości do dzieci. W…
Newsletter

Bądź na bieżąco