Branża dziecięca na YouTube – zwiększ zasięg i sprzedawaj więcej

Tematyka związana z rodzicielstwem staje się bardzo popularna. Branża dziecięca jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w e-commerce, a co za tym idzie, wciąż na rynku pojawia się nowa konkurencja. W jaki sposób wyróżnić swoją markę i skutecznie dotrzeć do wymagającej grupy docelowej?

Według raportu Wyzowl w 2019 roku niemal 90% firm używało video jako narzędzia marketingowego. Liczba ta gwałtownie wzrosła z 63% w 2017 roku i 81% w 2018 roku. Video marketing z roku na rok zyskuje na popularności, ponieważ zwiększa ruch na stronie internetowej, buduje świadomość marki, angażuje odbiorców, a zastosowanie go w strategii komunikacji zapewnia wiele korzyści sprzedażowych. Prowadzenie kanału na YouTube to ogromna szansa na zwiększenie zasięgu i pozyskanie nowych klientów sklepu internetowego. W e-commerce wideo ma ogromne znaczenie, ponieważ wyraźnie przekłada się na sprzedaż.

Grupa docelowa

Administratorzy sklepów internetowych, powinni mieć świadomość, że nie ma drugiej tak bardzo zaangażowanej grupy, jak rodzice i dziadkowie. W żadnej innej branży emocje potencjalnych kupujących nie odgrywają tak znaczącej roli. Według raportu Delante, witryny związane z branżą dziecięcą odwiedza co trzeci internauta. Największą rolę w tym sektorze odgrywają sklepy internetowe oferujące artykuły dziecięce: odzież, obuwie, akcesoria, mebelki i zabawki.

Coraz częściej internet uznawany jest przez wielu rodziców za podstawowe źródło informacji na temat ubranek, smoczków, pościeli dla maluszków, a nawet kwestii wychowania, karmienia i rozwoju dziecka. W sieci pojawia się wiele pytań, ale jeszcze więcej porad, wskazówek i rekomendacji produktów dla dzieci.

Jak zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, gdy stron oferujących produkty i rozwiązania branży dziecięcej jest tak wiele?

Korzyści video marketingu dla Twojego biznesu:

→ Content video generuje 12x więcej akcji niż treści innego rodzaju.
→ Ponad 75% osłon video odbywa się za pomocą technologii mobile.
→ Video jest przyjazne SEO i pomaga w pozycjonowaniu Twojej marki
→ Daje możliwość łatwiejszego monitorowania efekty.
→ Użytkownicy lepiej zapamiętują treści obejrzane niż przeczytane, czy usłyszane.
→ Według statystyk do 2021 roku 82% ruchu na stronach firmowych będzie generowanych dzięki video.
→ Video [okazuje ludzkie oblicze marki.

Youtube - ale dlaczego?

Najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie jest Google, natomiast drugie miejsce zajmuje YouTube. Właścicielem serwisu YouTuba jest nikt inny, jak Google, dzięki temu często filmy wyświetlane są w SERP, czyli w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Właśnie dlatego niezwykle opłacalne jest publikowanie treści wideo na YouTube.

Krótki filmik często jest w stanie przekazać więcej, niż obszerny artykuł. Należy pamiętać, że mimo to nie można całkowicie rezygnować z treści pisanych. Część użytkowników wybiera pisaną formę przekazu, co więcej teksty realizują strategię SEO i są bardziej przystępne pod kątem ich analizy np. opisy produktów. Wideo jest idealnym uzupełnieniem treści tekstowych i skutecznym narzędziem wspierającym komunikację marketingową.

Jakie filmy tworzyć?
• recenzje produktów,
• krótkie poradniki: jak korzystać z produktu,
• porównania produktów np. starszy model vs nowszy model,
• wywiady z ekspertami,
• rozwinięcie tematów wpisów na blogu,
• odpowiedzi na pytania klientów.

Źródła:
https://brand24.pl/blog/video-marketing-przewodnik/
https://www.selly.pl/narzedzia-google/wideo-w-sklepie-internetowym/

Newsletter

Bądź na bieżąco